Dieta na piękne i zdrowe włosy

Paź 8, 2020

Dieta na piękne i zdrowe włosy

Jesień to okres w którym wiele osób skarży się na problem z włosami, dotyczy to zarówno wypadania jak i suchości oraz łamliwości  łodygi włosa. Problemy z łodyga spowodowane są dużą ekspozycją włosów na promienie słoneczne. Częste korzystanie z wody chlorowanej bądź słonej bez odpowiedniego zabezpieczenia, powodują  wysuszenie włosa, a w konsekwencji do jego złamań. Jeśli nie mamy czasu na wakacjach odpowiednio zadbać  o włosy to powinniśmy tuż po odpowiednio je nawilżyć i zregenerować. Rozdwojone końcówki należy obciąć.

Nadmierne wypadanie włosów po lecie

może być skutkiem niedoboru witamin w diecie , jeśli faktycznie nasza dieta w okresie letnim była nieco inna  niż zawsze, a teraz mamy problem z włosami należy jak najszybciej poszukać produktów bogatych w  witaminy A, E i C, kwasy tłuszczowe omega 3, cynk i miedź. Dotyczy to osób, które zrezygnowały ze zdrowego odżywiania, ponieważ przyczyn wypadania może być wiele:

Jakie to przyczyny ? 

  • stres
  • przyjmowanie niektórych leków m.in. przeciwzakrzepowe, betablokery, immunosupresyjne
  • choroby zakaźne
  • choroby skóry głowy
  • zmiany hormonalne
  • Także,   jeśli odżywiamy się zdrowo, a włosy zaczynają wypadać należy zrobić odpowiednie badania krwi, wybrać  się na wizytę do trychologa. Jeśli jednak problem związany jest z witaminami warto wiedzieć jak poszczególne witaminy  wpływają  na włosy.
  • Witamina A – Jej  niedobór powoduje, że  włosy stają suche i łamliwe , zaczynają  się plątać oraz wypadają.

Trzeba pamiętać, że nadmiar witaminy A jest szkodliwy dla zdrowia, dlatego trzeba uważać  z jej suplementacja.

WITAMINY I ICH ŻRÓDŁA:

Źródło witaminy A to między innymi: marchew, brokuły, dynia, morele, natka pietruszki, wątróbka, seler. Witamina E Jej obecność w diecie jest bardzo ważna ponieważ chroni mieszki włosowe przed wolnymi rodnikami i poprawia krążenie krwi. Dzięki temu włosy są mocne i zdrowe.

Źródło witaminy E to olej słonecznikowy, olej z pestek winogron, olej kukurydziany, ryby, migdały, orzechy laskowe, tłuste ryby.

Źródła: witaminy B2 to produkty mleczne, szpinak, rośliny strączkowe, ciemne pieczywo. Witamina B2 Wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu

Źródła witaminy B5: drożdże, ryby, otręby pszenne, jaja, orzechy, mięso kurczaka, pomarańcze , banany, melony. Witamina B5 Łagodzi stany zapalne skóry głowy, oraz wpływa na pigmentację włosa, jej niedobór może wiązać się z przedwczesnym siwieniem.

Witamina B6 Towarzyszy w procesach produkcji włosa, a dokładniej w podziałach komórkowych dlatego jej niedobór powoduje spowolnienie wzrostu włosa nowego i już istniejącego. Źródła witaminy B6: kiełki pszenicy, brokuły, ziemniaki, ryby, jaja, soja, nabiał, banany.

Witamina B12 Wzmacnia włosy i zapobiega wypadaniu, zdarza się, że brak witaminy B12 może powodować nadmierne przetłuszczanie włosów. Źródła witaminy B12: ryby, mięso, drób, jaja, produkty mleczne.

Źródła witaminy D: tran, borowiki, kurki, jaja, ryby. Witamina D Przyspiesza wzrost włosa i zapobiega wypadaniu.

CO JEST JESZCZE WAŻNE w diecie na piękne i zdrowe włosy ? 

CYNK – Należy do mikroelementów których niedobór powoduje wypadanie włosów, łamliwość paznokci, jeśli przy okazji wypadania włosów mamy osłabioną odporność, uczucie zmęczenia, metaliczny posmak w ustach może to świadczyć o niskim poziomie cynku. Źródła cynku: pestki dyni, nasiona słonecznika, wątróbka cielęca, kasza gryczana, migdały, płatki owsiane, pomidory.

Miedź – Niedobór miedzi powoduje łamliwość i suchość włosa. Ma wpływ na barwę przy jej niedoborze mogą wcześnie pojawić się siwe włosy. Źródło miedzi: ciemne pieczywo, kasze, płatki owsiane, orzechy, pestki dyni, migdały, kakao, nasiona słonecznika.

Żelazo Jako składnik hemoglobiny bierze udział w transporcie tlenu do komórek organizmu, w tym również do włosa, jego niedobór powoduje, ze włosy stają się cienkie, łamliwe i zaczynają się przerzedzać Źródła żelaza: wątróbka wołowa, wieprzowa, drobiowa, natka pietruszki, kasza jaglana, gryczana, ciecierzyca, soja, ryby.

 

Nowość – nasza placówka medyczna oferuje suplementację witaminową /efekt natychmiastowy/

24 terapie WITAMINOWE dla Twojego organizmu – SPRAWDŹ JUŻ DZIŚ 

suplementacja witaminowa

Odwiedź nasz kanał YOUTUBE i zobacz jakie produkty NUBEA polecamy —–> HAIR-MED YOUTUBE 

UMÓW SIĘ NA BADANIE TRYCHOLOGICZNE JUŻ DZIŚ < —- KLIKNIJ

Jesteśmy dla Was na terenie całej Polski : Warszawa – Kraków – Poznań – Rzeszów – Toruń – Lublin – Wrocław – Gdynia – Lublin – Lubin – Bolesławiec – Gąbin – Gliwice – Gorzów Wielkopolski – Katowice – Jelenia Góra – Kłodzko – Kołobrzeg – Legnica – Leszno – Łódź – Olsztyn – Oława Piekary Śląskie – Świdnica – Trzebnica – Wałbrzych – Zgorzelec – Złotoryja

OBERWUJ NAS NA FACEBOOK I DOWIADUJ SIĘ O NOWOŚCIACH, PROMOCJACH I RABATACH JAKO PIERWSZY —-> KLIKNIJ 

 

                                         

 

Wypadanie włosów – efekty kuracji i zabiegów

Co pomoże na wypadanie włosów? Zabieg Dr. Cyj

Palma sabałowa na łysienie androgenowe

  

Nubea —> 100% naturalne kosmetyki 

Kosmetyki włoskiej marki Nubea, są przebadane zarówno klinicznie jak i dermatologicznie – SPRAWDŹ 

 

Kosmetyki NUBEA dostępne są tylko w HAIR-MED oraz w placówkach partnerskich znajdujących się na terenie całej Polski.

ZNAJDŹ GABINET : Warszawa – Kraków – Wrocław – Rzeszów – Poznań – Toruń – Gdynia – Kołobrzeg – Łódź – Lublin – Lubin – Katowice – Legnica – Leszno —-> oraz wiele innych    

Hashimoto kontra włosy – jak powstrzymać wypadanie ?

Umów się na wizytę

888 433 332

ANITA ZAGROBA

ANITA ZAGROBA

Trycholog

Trycholog z wieloletnim doświadczeniem.

Zobacz dostępne terminy:

Maj 2021
pon wt śr czw pt sob nie
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Ewelina Geras

Ewelina Geras

Trycholog

Trycholog z wieloletnim doświadczeniem.

Zobacz dostępne terminy:

Maj 2021
pon wt śr czw pt sob nie
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Udostępnij:
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

O zasadach przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych dowiesz się z naszej klauzuli informacyjnej.

13 + 12 =

ZOBACZ INNE POSTY

Wpływ zaburzeń odżywiania na włosy

Wpływ zaburzeń odżywiania na włosy

W czasach, w gdy jednymi z najczęstszych chorób cywilizacyjnych jest otyłość, jednocześnie ogromne zagrożenie stanowią zaburzenia odżywiania, np. bulimia, anoreksja czy napady objadania się. Przyczyniają się do nich głównie uwarunkowania kulturalne, kreujące model...

czytaj dalej
Proteiny-jaki mają wpływ na włosy

Proteiny-jaki mają wpływ na włosy

Proteiny Proteiny to inaczej białka lub złożone aminokwasy, które stanowią główny budulec włosa, dzięki nim włos jest odporny na uszkodzenia zewnętrzne. Proteiny odpowiadają również za regenerację i wypełnienie ubytków. Białka dedykowane są dla włosów, które często...

czytaj dalej